Čo je Zásielkovňa? (po novom Packeta)
Packeta - Zásielkovňa je dopravná spoločnosť a zároveň digitálna e-commerce platforma, ktorej cieľom je preprava tovaru ku konečnému zákazníkovi. Okrem Slovenska či Českéj republiky packeta poskytuje prepravu už takmer do celého sveta. Hlavnou úlohou packety je rýchle a bezproblémové vyzdvihovanie a doručovanie zásielok bez čakania. Platforma packeta ponúka svojím zákazníkom širokú sieť výdajných miest, ktorých je aktuálne na Slovensku už viac ako 1500.
Ako funguje Packeta - zásielkovňa?
Packeta doručuje svojím zákazníkom tovar na zvolené výdajné miesta, taktiež je možnosť odoslania tovaru priamo na adresu kuriérom. Od roku 2019 má v ponuke možnosť doručovania zásielok medzi fyzickými osobami, a to vďaka mobilnej aplikácie Packeta a jej služby Medzi nami.
Služba medzi nami
- Posielanie zásielok prostredníctvom služby “Medzi nami” - každá fyzická osoba má možnosť rýchlo a jednoducho odoslať zásielku prostredníctvom mobilnej aplikácie Packeta. Tento spôsob odosielanie umožňuje ľuďom odoslať zásielku komukoľvek za veľmi výhodné ceny.
Ako odoslať balík prostredníctvom služby medzi nami?
Návod:
- V stiahnutej mobilnej aplikácii Packeta si kliknite na políčko "Odoslať zásielku".
- Vyplníte všetky potrebné údaje o príjemcovi zásielky (meno a priezvisko, mesto, PSČ, tel. číslo a pod.)
- Vyberiete výdajné miesto, prípadne uveďte adresu na ktorú chcete aby bol balíček odoslaný.
- Balík, ktorý chcete odoslať zanesiete na podaciu pobočku Packety (ktorékoľvek výdajné miesto Packety). Po odoslaní balíku vás aplikácia bude informovať o pohybe vašej odoslanej zásielky.
- Taktiež Packeta bude ihneď informovať príjemcu prostredníctvom emailu alebo sms. Po doručení na výdajné miesto mu bude následne zaslaná notifikácia o doručení zásielky (v sms alebo v emaily si príjemca nájde aj heslo, ktoré musí preukázať na výdajnom mieste)
Ako zabaliť zásielku tak aby sa nepoškodila pri preprave?
Najbezpečnejším obalovým materiálom je tvrdá kartónová krabica alebo pevný kartón. Obsah danej zásielky by mal byť dobre vystužený a nemal by sa vo vnútri krabici voľne pohybovať či vyčnievať z nej von. Volné miesto okolo predmetu, ktorý chcete odoslať môžete vyplňiť napríklad: vzduchovými vankúšikmi, novinami, natrhaným kartónom či papierom. Nakoniec zásielku zalepíme lepiacou páskou tak, aby z nej nemohlo nič vypadnúť.
Požadované rozmery zásielky:
- Maximálny rozmer: najdlhšia strana zásielky max 50 cm, súčet dĺžok všetkých troch strán zásielky musí byť max. 120 cm.
- Minimálny rozmer: 10x7x1 cm
- Max. hmotnosť: 5 kg
- Packeta ponúka možnosť priplatenia za nadrozmernú zásielku do 10 kg. Zásielka musí spĺňať požadované parametre: max rozmer jednej strany 120 cm, súčet dĺžok všetkých troch strán zásielky musí byť max. 150 cm.
Ceny medzi nami (podľa cenníka ku 16.06.2022):
Slovensko
- doručenie na výdajné miesto: 2,50 € + dobierka 1 €
- doručenie na adresu: 3,90 € + dobierka 1 €
Česká republika a Maďarsko
- doručenie na výdajné miesto: 3,30 € + dobierka 1 €
- doručenie na adresu: 5,90 € + 1,20 €
Postup odoslania zásielky je veľmi jednoduchý, stačí ak si len vyhľadáte pobočku zásieľkovni a na podacom mieste poviete heslo z aplikácie a odovzdáte vašu zásielku.
Okrem kamenných pobočiek si môžete zásielku vyzdvihnúť aj v samoobslužných výdajných boxoch - Z-BOXoch.
Výdajné miesta
Na Slovensku má momentálne okolo 2000 výdajných miest, a dosiahla najväčší počet výdajných boxov. V súčasnosti má v prevádzke cez 730 výdajných boxov. Ich počet sa snažia do konca roka navýšiť čo bude určite skvelé pre veľa eshopov - hlavne počas vianočných sviatkov kedy sú objednávky vo väčšom množstve ako pri bežných mesiacoch.
Je dosť pravdepodobné, že sa Packeta postupom času stane najrozšírenejšou a najvyhľadávanejšou doručovateľskou službou na Slovensku. Z-Boxy sú obľúbené u zákazníkov pre svoju nonstop dostupnosť, ekologickosť a pokrokový bezdotykový výdaj zásielok.
Z- boxy sa ovládajú pomocou mobilnej aplikácie a tak umožňujú rýchly výdaj zásielok. Cena za doručenie balíkov do Z-BOXov patrí k najlacnejším a zároveň najkvalitnejším doručením na trhu. Z-BOXy môžeme nájsť v rôznych nákupných centrách, na parkoviskách, čerpacích staniciach, novinových stánkoch, autobusových zástavkach či v blízkosti supermarketov ako sú: Tesco, Lidl, Jednota a pod.
Z-boxy sú ekologické?
Z-BOXy patria k ekologickým spôsobom doručenia tovaru, a to aj preto, že sú napájané pomocou solárnych panelov.
Ako dlho môže byť balíček uložený v Z-BOXe?
Balíček môžete mať v Z-BOXe uložený tri dni - možnosť predĺženia v aplikácií Packeta o jeden deň (môžete požiadať max dvakrát po sebe)
Ako vyzerá Z-Box:
Akých prepravcov využíva Packeta?
Packeta disponuje s vlastnými prepravcami, taktiež spoločnosť spolupracuje so zahraničnými dopravcami a vďaka tomu sú schopný doručiť zásielky do viac ako 30 krajín sveta. Spoločnosť nedávno odkúpila inú spoločnosť a to Remax Courier Service a spojením týchto dvoch firiem vznikla Packeta. Re-brand vykonala Zásielkovňa niekedy na prelome roku 2021-2022.
Zásielky doručujú aj do nasledujúcich krajín:
Do EÚ - Belgicko, Bulharsko, Chorvátsko, Írsko, Taliansko, Litva, Lotyšsko, Luxembursko, Maďarsko, Nemecko, Holandsko, Poľsko, Portugalsko, Česká republika, Dánsko, Estónsko, Fínsko, Francúzsko, Rakúsko, Slovinsko, Slovensko, Rumunsko, Grécko, Španielsko a Švédsko
Mimo EÚ - Ukrajina, Švajčiarsko, Rusko, Lichtenštajnsko a Spojené kráľovstvo
Mimo Európu - USA, Izrael, Spojené arabské emiráty a Turecko
Najvyhľadávanejšie krajiny a ceny doručenia:
- Slovensko od 2 €
- Česká republika od 2,50 €
- Maďarsko od 2,50 €
- Rumunsko od 2,50€
- USA od 18 €
- Spojené arabské emiráty od 15 €
Doba doručenia v rámci Slovenska býva až 90% na druhý deň. Pohyb vašej zásielky môžete sledovať v mobilnej aplikácii alebo online na nasledujúcom odkaze: https://tracking.packeta.com/sk/tracking/search
Každý zákazník je vždy o svojom balíku ihneď informovaný. Packeta zasiela svojmu zákazníkovi niekoľko notifikácií
- notifikácie o informácie od e-shopu z ktorého si zákazník objednal
- notifikácie po prijatí zásielky do prepravy
- notifikácie o pohybe na depe, doručení na výdajné miesto a pod.
- notifikácie o zadaní hesla pre vyzdvihnutie objednaného balíka
Tri spôsoby doručenia zásielky
- Doručenie na výdajné miesto: máte možnosť si zásielku vyzdvihnúť na približne 2000 výdajných miest. Výdajné miesta nájdete na parkoviskách, v obchodných centrách, pri supermarketoch, čerpacich staniciach a pod. Máte možnosť si vybrať také výdajné miesto, ktoré je k vášmu domu najbližšie, a pre zásielku si teda odskočíte vtedy kedy vám to bude najviac vyhovovať.
Koľko času má zákazník na vyzdvihnutie zásielky?
Na vyzdvihnutie zásielky máte 7 dní - vždy je potrebné si to prezistiť v emaily alebo v smske. Taktiež je vždy potrebné si prezistiť otváracie hodiny daného odberného miesta.
- Doručenie do Z-BOXu: samoobslužné výdajné miesto otvorené 24 hodín denne, 7 dní v týždni.
- Doručenie kurierom: možnosť doručenia zásielky priamo na vami uvedenú adresu. O dni a čase doručovania vás Packeta vždy informuje vopred. Doručenie je do 2 pracovných dní
Novinka! - minútové doručenie na adresu!
Packeta posúva hranice doručenia o level vyššie. A to tak, že budete vedieť sledovať kuriéra online - v reálnom čase na mape. V deň doručenia Vám príde sms, kedy približne zásielku kuriér doručí, a vy ho môžete cez web sledovať, kde presne sa nachádza.
Výhody:
- Žiadne celodenné čakanie na kuriéra
- Sledovanie cesty zásielky v reálnom čase s informáciou na minútu presne, kedy bude zásielka doručená
- Komfortné doručenie tovaru zákazníkovi
- Pozitívny zážitok z nakupovania
- Vysoká pravdepodobnosť doručenia tovaru na prvý pokus
Pozor: Predpokladaný čas doručenia je aktualizovaný s ohľadom na aktuálnu dopravnú situáciu. Niekedy sa vyskytnú situácie, ktoré kuriér neovlyvní a preto aj v tomto prípade treba byť trpezlivý :)
Ako si vybrať spôsob prepravy?
- V internetovom eshope, na ktorom nakupujete si vyberte ako spôsob dopravy Packetu. Ak máte záujem o doručenie zásielky na výdajné miesto, vyberte v zozname miesto, ktoré je k vášmu domu najbližšie. Hľadať môžete prostredníctvom PSČ či ulice.
- Akonáhle e-shop, z ktorého ste si tovar objednali odovzdá tovar do prepravy, Packeta vám zašle e-mail s trasovacím číslom. Zásielktu tak môžete sledovať online na webovej stránke Packety alebo v stiahnutej mobilnej aplikácii "Packeta".
- Po doručení zásielky výdajné miesto vám bude zaslaná SMS a e-mail s heslom. Zásielku si môžete vyzdvihnúť kedykoľvek do 7 dní na výdajnom mieste, a 3 dni v Z-BOXe . Ak si zvolíte doručenia na adresu, kurier vás bude vopred kontaktovať.
Výmena / reklamácia tovaru
Packeta poskytuje eshopom a firmám možnosť spätnej zásielky, ktorú využíva nejeden e-shop. Eshop alebo firma Vám musí poskytnúť ID kód, na základe ktorého môžete balíček späť poslať firme, a pre Vás úplne bezplatne. Nemusíte vypisovať žiadne adresy, nahlasovať zásielku a podobne, jednoducho prinesiete balíček s ID kódom do najbližšieho výdajného miesta.
Chcem reklamovať balíček cez Packetu? Ako postupovať?
Na podanie reklamácií je potrebné vždy vyplniť reklamačný formulár. https://www.packeta.sk/reklamacie
Reklamáciu môžete podať z nasledujúcich dôvodov:
- strata zásielky
- zámena zásielky
- poškodenie zásielky
- chýbajúci obsah zásielky
- doručenie zásielky po 7 pracovných dní - Slovensko, zahraničie viac ako 10 dní